روش نگهداری گل های مختلف!
...جوان 2...
پنج شنبه 1 فروردين 0برچسب:, :: 20:48 :: نويسنده : ...

 

روش نگهداری گل های مختلف!
 
گل نرگس :این گل در آب کم عمق می تواند عمر بسیار درازی داشتهباشد. به ویژه اگر ساقه های آن را به طور مکرر کوتاه کرده و آب را عوض کنید و غذایمکمل به آن اضافه نمایید. هر دو تا سه روز یکبار تنها در نیمی از گلدان آب بریزید. می توانید پوسته محافظ را به حال خود باقی گذاشته و یا آن را به آرامی از ساقه جداکنید. زمانیکه ساقه های نرگس را کوتاه می کنید این پوسته ها از خود نوعی شیره درداخل آب ترشح می کنند که عمر سایر گل ها را کوتاه می کنند. برای جلوگیری از اینمشکل می توانید پس از برش ساقه ها برای 12ساعت آنها را در یک گلدان مجزا قرار دهیدو سپس با گل های دیگر در یک گلدان قرار دهید. در گل آرایی های جدید دیده می شود کهگل نرگس را همراه با پیاز و ریشه آن تزئین می کنند. به این منظور گل روی ریشه ها رابا آب شسته و می توانید از کلیه گیاه از ریشه گرفته تا ساقه و برگ و گل لذت ببرید.
 
 
گل شقایق: همان مراقبت های متداولی که در ابتدا توضیح داده شددر مورد گل شقایق هم صدق می کنند، اما از آنجاییکه ساقه های آنها خیلی لطیف و آسیبپذیر می باشند، باید آنها را با ملایمت در دست گرفته و به آرامی کوتاه کنید. طبیعتحساس و لطیف گل های شقایق حاکی از این مطلب است که عمری بیش از3 تا5 روز ندارند.
 
 
گل داودی:این گل ها در رنگ ها و اشکال مختلف یافت شده و باتعداد گلبرگ های مجزا یافت می شوند. گاهی اوقات در رنگ های غیرمعمول دیده شده و باشکوفه های تکی و یا چند تایی در هر ساقه، دارای زیبایی خاصی می باشند. هر یک ازگلبرگ ها که زرد شده و یا رو به پلاسیدگی می رفتند، باید از ساقه جدا شوند. برگ هایاین گل گاهی اوقات از گلبرگ ها نیز زودتر پلاسده می شوند. کوتاه کردن ساقه ها جذبمطلوب آب را افزایش داده و عمر گل را در داخل گلدان افزایش می بخشد. عمر متوسط گلهای داودی در گلدان چیزی در حدود 7تا12 روز می باشد.
 
گل مینا: کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت و نگهداری از سایر گلها درمورد این گل نیز صدق می کند ، تنها با این تفاوت که باید به یاد داشته باشیداین گل نیازمند میزان آب زیادی است به همین دلیل باید به طور مکرر گلدان را چک کنیدو آن را همیشه پر از آب نگه دارید.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 845
بازدید کل : 19747
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

Online User